امروزه استفاده از دستگاه برای لاغر شدن، رواج بیشتری در جامعه پیدا كرده. ورزشگاه‌ها هم برای جلب نظر مردم سعیسوال اساسی، آیا دستگاه ویبره جای ورزش را می گیرد؟ می‌كنند روز به روز در تهیه وسایل جدید با هم رقابت كنند. شما طرفدار كدام‌یك از دستگاه‌های تناسب اندام هستید؟ تردمیل؟ دوچرخه؟ یا این‌كه ترجیح می‌دهید از دستگاه لرزاننده استفاده كنید كه جدیدترین مدل آن به‌تازگی شهرت زیادی در كشورهای غربی برهم زده است؟!

متأسفانه در عمل، هیچ معیار صحیحی برای استفاده از این وسایل و كاربرد آن برای افراد مختلف وجود ندارد و اگر هم دارد، در مراكز ورزشی اجرا نمی‌شود. اگرچه مربیان در سالن‌های ورزشی حضور داشته و در مورد تعداد حركات و كاربرد آن برای تناسب اندام راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند اما معمولاً كارشناسی وجود ندارد كه با توجه به وضعیت جسمی و سوابق بیماری‌های شما، در انتخاب دستگاه مناسب و بی‌خطر برای سلامت‌تان، شما را راهنمایی كند.

در نهایت این خود شما هستید كه باید انتخاب كنید برای لاغر شدن از كدام وسیله استفاده كنید. پس بهتر است درباره جدیدترین دستگاه لرزاننده كه موجب شگفتی خیلی از كاربران شده است، چیزهایی بدانید.